miércoles, 3 de febrero de 2016

MANIES DE CIUTAT



Avui estic a Girona, tinc l’oportunitat de pasar pel meu carrer preferit. Es el meu preferit de l’estiu, en aquest carrer hi ha un local que fan gelats genials. És un carrer ample amb borreres amples i arbres grossos. El local es petitó però els gelats son ben grossos, no hi ha molta varietat, però són deliciosos. Sempre demano el mateix, encara que els he tastat tots. És molt simple, nata ben freda, caramel ben calent i una pluja d’atmella. 

Surto del local hipnotitzada pel seu aspecto, ensumant el caramel i poso el primer peu a la vorera. Abans de posar el segon, un senyor m’atropella. No l’he vist venir i ell a mi tampoc, però abans de que jo li demani perdò, ell m’ho demana a mi. M’explica que camina fent saltirons, seguint el dibuix que fan els mosaics a terra. Li miro el braç, sembla un crocanti. Em fa entrar amb ell al local, demana un tovalló i el mateix gelat que jo m’havia demanat, es neteja i el paga. S’acomiada i el veig marxar carrer avall fent saltirons. La gent de la terrassa em mira somrient però el cambrer no somriu perque li toca recollir el gelat. 

Marxo caminant i vigilant una mica més per no tornar a perdre el gelat. Arribo al pas de vianants i decideixo, com per art de magia, travessar-lo trepitjant només les bandes blanques, a partir d’aquest momento vaig intentar travessar-los sempre així, fins un dia que havia plogut i les meves bambes noves em van sorprendre relliscant més del compte. Vaig decidir que els travessaria trepitjant només la banda fosca, jo no tinc manies! 

Berta Pintor, 1r B ESO 

No hay comentarios:

Publicar un comentario